Jag borde sova...

...men nånting håller mig vaken, jag är alldeles pigg. Men eftersom jag är så pigg så tänkte jag uppdatera lite här och berätta om julhelgen som igen ett år har passerat alldeles för fort. Julafton spenderades hemma. Till skillnad från alla andra jag känner var vi endast 4 st. Visst hade vi väääldigt mysigt men jag är ändå avundsjuk på de som får sitta 15 pers runt bordet. Speciellt mycket skulle jag vilja ha Pappa Henry sittandes vid bordet. Det är något speciellt med julen som får mig att sakna honom dubbelt mer än vad jag annars gör varje dag... :(

Jultomten var väldans snäll också. Jag fick mycket jag önskat mig och lite till. Ytterst glad är jag över att jag nu kan ligga i sängen eller promenera runt i huset med datorn och vistas på internet tack vare att tomten hämtade ett trådlöst modem. Inga jobbiga sladdar någonstans! Hallelujah!

Juldagen blev det utgång. Förra året bestämde vi oss för att stanna hemma så det var första juldagen jag spenderade ute i år. En rolig kväll hade jag, verkligen! Jag kände enorm lycka under ett samtal på dam-wc:n. Jag träffade nya människor. Jag skrattade. Jag dansade. Jag såg en tjej backa in i en lyktstolpe. Och jag somnade tillslut hemma med världens finaste Johan.

Fredagen lämnade resten av familjen mig för besök till Österbotten och mormor. Jag kunde tyvärr inte följa med eftersom jobbet kallade på mig på lördagen. Suck, harmar. Det är alltför länge sen jag besökte Närpes och släkten där! :( Vi tog en soffliggar dag med Johan och rörde oss endast ur fläcken när vi hämtade mat från Dekan. Ett x antal filmer sågs och även så "Körslaget". Lördagen var det som sagt jobb för mig och eftermiddagen bestod av matlagning, Madagaskar 2 samt chips och dipp framför tv:n. Lövli!

Idag tog vi sovmorgon. Sedan stack jag iväg till K-market för att sälja raketer. Lika kul som förra året! Efter det var det igen matlagning på schemat och sen soffan + film. Vi konstaterade med Johan att denna julhelg har verkligen varit givande. Vi ha mala, sitt på tv och sovi. Men ack så skönt vi ha haft det! Mysfaktor av högsta grad! Jag är så lycklig över att min älskade snart snart snart slipper mili helvetet och kommer ut, för evigt! Endast 5 fjuttiga dagar kvar nu. Hur skönt är inte det??

Snart knackar nyåret också på dörren. Planerna är? Nä, precis, har iingen aning. Har någon nån bra idé? Vi är mer än öppna för förslag!

Nu ska jag hoppas på att John Blund hittar mig och strör lite sömnpulver över mig!

God och Natt

Kommentarer
Postat av: Ose

roligt att det var första juldagen du varit ute i år.. resten har ju säkert firat 4-5 juldagar på krogen under 2008!

Najsit nyår på dej!

2008-12-30 @ 23:33:18
Postat av: ann-sofie

haha just snyggt att man kan skriva :D

2009-01-01 @ 23:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0