Vilken härlig dag!

Trots att min dag inte fick världens bästa början har det varit en bra dag! Att bli utlåst 8 på morgonen är inte precis något man önskar eller planerar när man far på morgonpromenad. Men detta hände alltså mig. Syster-yster hade tagit in extra nyckeln igår kväll så där stod jag imorse med ipoden i handen, utan nyckel och utan telefon. Det var bara att fara iväg till grannen för att snällt be om att få låna telefon. A-L kände inte för att svara och jag kände hur en viss panik sakta kröp fram inom mig. Mittiallt hörde jag en stor bil brumma utanför vårt, såg att de var UPK och sprang hastit tillbaka till vår gård för att flåsande få fram åt bervbärarn att det nog är jag som bor i huset och att det är mitt paket som anlänt. Han tittade lite konstigt på mig men bad mig sedan skriva under att jag mottagit paketet och stack sedan sin väg.

Jag blev genast lycklig när jag förstod att det var min MacBook som fanns i paketet. Ännu lyckligare blev jag när jag såg att WC fönstret var öppet. Det bar alltså iväg tillbaka till grannen för att be om att få låna stege, och in kom jag. Tack och lov.

Dagen blev ännu bättre när soldaten skrev att han slipper ut på träningsledighet, jees tänkte jag. Nu får jag träffa honom. Till min stora besvikelse fick jag veta att deras träning idag skulle äga rum i Karis. Piss, tänkte jag. Men mitt i maten ringer han och ber skjuts till träningen. Kan man säga nej? Nej, just de. Allt för att få träffa honom. Och mötet blev precis som väntat, helt super :) Det var roligt att se honom i hans gröna dräkt. Lite quality time hann vi med före jag körde honom till porten. På söndag är det match som gäller i Åbo, så då åker jag med dit.

Senare delen av kvällen har spenderats framför datorn, lite nörd måst man väl få vara såna här gånger? :) Jag bara älskar min nya pärla. Ångrar inte en sekund att jag beställde den, fast det sved någo oootroligt i plåmsarn.

Nej nu är det nog dags att avrunda och söka sig till sängen. Jobb imorgon.

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0