Du är underbar...

Detta inlägg vill jag tillägna dig, just för att du betyder så mycket för mig. Utan dig skulle mitt liv vara upp och ner och jag skulle känna mig så vilsen och borttappad. Visst finns det stunder då jag bara vill skrika ut att "jag hatar dig", men de känslorna är inte äkta, utan bara ren frustration över något du gjort, tex tvättat min favorit t-skjorta i 60 grader.

Ack så mycket vi har hunnit göra under alla dessa år, vi har tagit oss igenom enorma sorger, glädjestunder och vi har delat allt. Förutom plats på wc:n en gång för att borsta tänderna, nej då blev de nog årtusendets fight och hårtussarna flög och kroppen fick klösmärken och blåmärken. Haha, gud vad löjliga vi var. Jag tror faktist att vi inte pratade med varann på över en vecka! Tur att man idag kan skratta åt det iaf.

"En för alla, alla för en" sa vi och så bet jag dig i läppen när vi lekte turtles. Återigen var vi i strid men med mammas hjälp blev vi sams. Likaså den gången då jag satte din favorit rosa styroks hjälm innanför byxorna och föll bakåt så att hjälmen sprack, du ville inte prata med mig men mamma hjälpte mig att få dig att godta min ursäkt. Men visst har du också varit stygg, haha, kanske jag snackade för mycket den gången du körde in mig i granen när jag satt i trampbilen? Eller när du med våld drog ner mig i vattnet i den lilla bassängen på gården fast jag försökte krypa iväg. Märk väl, jag försökte krypa iväg, alltså var jag väldigt liten.

"Jimilvik kiniil" fick oss att skratta så att vi nästan pissa på oss, haha. Det gjorde midsommar veckolsutet 2001 till det bästa. Eller vår vals iklädd städmopp och pappas gummistövlar på terassen i skären, måste nog ha sett ut det. När vi nu en gång är inne på skäri-livet så kan jag ju ta upp när vi satt oss på "stora stenen" och sjöng sånger för Stig Nyman på Sara-holmen och fick tacksamma applåder efter varje sångs slutton.

Jag skulle kunna göra listan lång på saker vi gjort som varit urkul och mindre roliga. Men jag behöver inte skriva ner allting för alla minnen finns bevarade i mitt huvud och kommer där förbli. Jag vill bara att du ska veta hur mycket du betyder för din lillasyster. På senare tid har jag börjat längta efter att du kommer hem till Ekenäs, vi ses så sällan.

Jag kan int undgå tanken att jag har världens sötaste syster när jag får ge dig en kram och märka att du verkligen försvinner i mina armar, eller när du prövade jeans byxor för 12 åringar och dom satt perfekt. Du är så liten och nätt :)

Tack för att du alltid finns där för mig. Jag älskar dig sis!
                                  

Kommentarer
Postat av: syster.

tycker om dej.

2008-05-06 @ 20:31:47
Postat av: ääli

vad fint skrivet :) det betyder säkert mycket.

2008-05-06 @ 21:29:43
Postat av: Timo

Vackert skrivet Anso =)

2008-05-07 @ 10:52:27
URL: http://timootorres.blogg.se
Postat av: Nico

fint skrivet indeed :)

2008-05-07 @ 13:22:02
URL: http://nicoos.blogg.se
Postat av: ibrahimovic <3

fint skrivet :) syskonen e nog de bästa!

2008-05-07 @ 15:11:24
Postat av: Lotta

Oj va härligt, man blev ju riktit rörd när man läste det:) bara alla sku komma så bra överens me sina syskon..men tyvärr så går int d alltid:) ha det bra!=)

2008-05-15 @ 19:29:21
URL: http://lotjoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0