Surkunder

Jag förstår int hur förbenar svårt det kan vara att säga "hej" eller "hejdå".. Jag citerar Lindi: "jag menar, de e int nördigt att vara vänlig.." Nej precis, håller fullständigt med. Ännu mer frustrerande är det när någon vill betala, och man vet ej om kunden är finsk eller svensk så man säger summan på båda språken. Inte ens då får den framklämt ett litet "Varsågod" eller "Ole hyvä". Jag råkade ut för flera stycken av denhär sorten idag. Men tacka vet jag alla trevliga och glada kunder. Tur är ju att de faktist finns mycket fler av den sorten. Alla surkunder tycktes dock somsagt hittat till kungsgatan 7 idag. Nåväl, nya tag imorgon. Jag stortrivs ändå med mitt jobb. Absolut. Ikväll tänker jag unna mig ett glas vin. Eller kanske två, och avnjuta den lyxigaste middagen tillsammans med världens bästa sällskap.




 GRATTIS MIN FINA IDA!!!!!

Kommentarer
Postat av: syster

ha en bra kväll lillis. det får bli biobesök en annan gång. <3

2009-03-20 @ 21:49:31
Postat av: Jannica

Jag vet exakt hur det dar kanns, jumakauta man blir stord!!! GRRRRR

2009-03-21 @ 19:31:38
Postat av: Alexandra

idag hade du ingen surkund :)

2009-03-27 @ 18:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0