The last few days.

Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, igen, men jag har varit så upptagen med massa saker att blogg inlägg har fått vänta. Nu har dock mitt besök åkt hem, båda uppsatserna är skrivna och inlämnade och jag har en lugn stund för uppdatering. Har ni saknat mig?

Well, det blir mycket bilder idag eftersom en bild säger mer än tusen ord.


På tisdagen gick jag och handlade nödvändigheter inför TORSDAGENS FOTBOLLSTRÄNING. Den första på 6 månader! Gissa om jag är i mitt esse. Ren lycka, det är vad det är.


Efter sport shoppingen mötte jag dessa två härliga, saknade familjemedlemmar som valt att komma på besök. Det var också ren lycka.


På onsdagen for jag iväg på praktik, men tog mamma och Lasse med mig för att det skulle få se det härliga landskapet jag ser varje dag. Dessutom hade vi väldigt tur med vädret, som till vår lycka valde att vara fint hela veckan.


På torsdagen åkte vi alla till vackra staden York. Vädret var härligt och staden likaså. Vi var turister ut i fingerspetsarna och njöt till hundra.


Bettys Tea Room stod för lunchen och vi var mer än nöjda. Men man kan väl inte vara annat när man blir serverad te i silverkannor och desserter från en "point&pick" kärra som rullar fram till ens bord av de trevligaste av servitriser. Det var nog lite lyx hela Bettys.


Under fredagen drog jag med mig sällskapet till Saltaire. En liten del av Bradford som förut var ett industriområde. Byggnaderna som arbetarna bodde i är identiska och själva industrihuset är omgjort till museum. Solen sken, vi hade varmt och njöt, igen.


Fredag kväll var det avskedsfest för vår finländska vän. Tyvärr slutade kvällen lite för tidigt för min del och medan de andra skakade rumpa på student krogen sov jag sött i min säng. Så kan det gå.


På lördagen blev det för oss att bege oss till Coral Window Stadium för att se hemmalaget Bradford inkassera en 3-0 förlust. Efter matchen avnjöt vi tillsammans med m&L en god middag på restaurang Mamma Mia.

Under lördagskvällen mös jag till det med makuunikarkki i mammas&lasses hotellrum. Jag mös så gott att jag sov över.


På söndagen var det dags att säga hejdå. Vi tog en kaffe i solen på Starbucks innan det var dags.


Lina var snygg som vanligt!

Efter avskedet traskade Lina och jag till affären för att köpa sushi och ingredienser till potatis sallad. På hemvägen njöt vi, surprise surprise, av det härliga vädret.


Har jag sagt hur mycket jag gillar den här flickan?


Sen åt vi vår sushi ute i solen på gräsmattan och var allmänt lyckliga, tills vi måsta avbryta för att gå in och skriva våra uppsatser. Vi tog dock en paus under kvällens lopp för att äta knackorv och potatis sallad, också det ute på gräsmattan i kvällssolen.

Life is good!

Kommentarer
Postat av: Jannica

Jag har saknat dig! Mera updates please ;) Härliga bilder och det verkar som ni haft en verklit toppen tid tillsammans. Lycka till med fotbollsträningen, och snälla, var försiktig! Jag blir så ivrig av tanken att du är hemma nästa månad, och ju närmare din hemresa är desto mera saknar jag dig :) Så snabbt snabbt nu!! Puss älskling!

2011-04-12 @ 07:10:57
URL: http://jannicafinnberg.blogspot.com
Postat av: Vicki

Kiva med besök, och härligt att du ska få spela fotis igen!! Var försiktig och uppdatera hur det går! Kram!

2011-04-12 @ 14:21:09
Postat av: BFF<3

Ljuvliga bilder och ljuvligt väder. Väntar så på att komma dit :) Fin fotbollsutrustning, hoppas träningen går bra!

puss gumman <3

2011-04-12 @ 16:43:47
Postat av: syster

du och din minttu :D

2011-04-12 @ 20:03:29
Postat av: Josie

Schyssta fotisskor!! kanske du skickar dom med me shortsen också ;) lycka till med tränandet! Kram.

2011-04-13 @ 14:44:10
Postat av: Vicki

Du tycker det, tack ska du ha! :) Jamen visst ska vi ta en systerkväll när du kommit hem, men ska jag stå för maten blir det nog mycket simpelt. :)

2011-04-14 @ 20:25:57
URL: http://tristezas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0