A good day.

Vi har idag träffat en av våra lärare från Finland över en lunch på en kinesisk buffet. Det var trevligt att få prata svenska och höra uppdateringar om vad som händer i Åbo. Dessutom fick vi choklad, Fazer Blå Choklad. Vi hade chokladplattan på bordet när vi åt, och mitt i allt kom en flicka fram och ursäktade sig att hon störde, men hon undrade bara om vi är från Finland när hon såg chokladen på bordet. Jovisst svarade vi och gav henne ett stort leende. Hon var själv från Finland men studerar nu på heltid i Bradford. Det var lite kul tyckte vi.

Till kvällsmål fick jag avnjuta äggsmörgås... Och inte vilken äggsmörgås som helst, utan ägg på det saknade rågbrödet. Linas föräldrar försåg henne med 3 paket rågbröd när de kom på besök och hon är givetvis så oerhört snäll att hon även låter mig njuta av det. Kunde inte ha blivit ett bättre kvällsmål. Som jag saknat rågbröd alltså!

Vädret har idag igen varit vackert, vårigt och fint. Skönt.

Idag har vi varit här i 49 dagar. Imorgon 50. 50 dagar. Tiden bara flyger iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0