Yesterday.

Gårdagen var en bra dag. Under förmiddagen stod träning och ett snabbt besök till stan på schemat och när klockan närmade sig 16.30 gjorde vi oss färdiga för avfärd mot Leeds. Vår klasskamrat May hade nämligen bjudit oss hem till sig på mat. Pancakeday till ära dukade hon upp med Fajitas och smarriga pancakes till efterrätt. Och te förstås. Eftersom jag inte lyckades komma åt en endaste en fastlagsbulle blev plättarna ett godkänt substitut. Men trots det, skall jag bannemig baka en fastlagsbulle åt mig när jag kommer hem i maj.


Pancake med pressad citron , socker och sirap. Mums.


Fina flickor.

Gårdagens besök hos klasskamraten betyder att vi får stryka ytterligare en sak på vår lista. Nämligen att besöka ett engelskt hem. Det var ett fint och typsikt engelskt. Smalt men med många våningar. Charmigt och mysigt.


* Besöka London

* Besöka Manchester
* Besöka Skipton + marknad där
* Göra en tatuering 
* Köra på vänstra sidan
* Äta Fish&Chips
* Besöka Liverpool
* Besöka Bettys tea-room
* Göra ett (flera) Pub besök
* Dricka half-pint daytime
* Besöka platsen där TV programmet "Hem till gården" är inspelat
* Äta en 'äkta' english lunch (mini chipspåse, chokladstång och läskedryck)
* Se havet
* Besöka Wales.... Scotland
* Se en fotbollsmatch Live
* Besöka National Media Museum här i Bradford
* Gå på bio
* Gå på teater
* Lyssna på Live Music på en Pub
* Äta jacked potato
* Besöka ett engelskt hem
* Köpa starksprit (t.ex Jägermaister) från mataffären
* Besöka York

Kommentarer
Postat av: syster

jag fick inte heller någon fastlagsbulle så vi får äta dem tillsammans i maj sen:)

2011-03-09 @ 17:21:21
Postat av: Ann-Sofie

Oj, jess. Låter bra det! :)

2011-03-09 @ 18:43:00
Postat av: syster

eller kanske jag packar ner en kappsäcken och ger den åt dej nästa vecka NÄR VI SES:)

2011-03-09 @ 19:52:25
Postat av: Ann-Sofie

Herredumilde, tänk att vi ses next week. WOOOOOP :)

2011-03-09 @ 21:13:52
Postat av: märttiss

Alltså det jag glömmer å fråga varje gång vi ses,är om den där tatueringen????? ::)))) vad skall du laga? var? hur?när?när bestämde du dej för de? :D

2011-03-09 @ 22:07:13
URL: http://happysmile.devote.se
Postat av: Ann-Sofie

Oj oj, tatueringen har jag haft färdig sedan före Åbo flytten. Har modellen färdig och allt. Måste.bara.våga.laga. hehe. :)

2011-03-09 @ 22:31:29
Postat av: märta

Å de ha du aldrig berättat om.. niiiice! vi måst skypa nån dag! :)

2011-03-10 @ 22:01:31
URL: http://happysmile.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0