Last weekend.

Som ni vet besökte vi Liverpool senaste helg. Vi hälsade på Katy Perry i Echo arena. Härlig brud med trevlig show. Hon kissed a girl i publiken, hon bjöd upp till dans med fansen på scenen, hon slängde ut karameller och bytte outfit 15 gånger. Och sjöng helt super bra live dessutom. Tummen upp för Katy.

Vi bodde dessutom i värsta lyxlägenheten i Liverpool. Ett trevligt ombyte från vårt Charles Morris Hall på Laisteridge Lane.

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att den jäkligt sjuka halsen jag för tillfället har, kommer att vara försvunnen imorgon när jag vaknar. Sista dagen praktik för den här veckan. Veckorna bara flyger förbi.

Bortskämd

Idag fick jag mig en riktig tankeställare. Vi pratade med en kille från Botswana, som studerar i Reading. Vi pratade om vad flyg kostar till Finland, och vi förklarade att man kan få tur och retur för 80€ om man flyger med till exempel EasyJet. I samma veva berättade han vad han betalar för att åka hem. När han nämnde 1000 pund för en biljett höll jag på att falla från stolen. Han förklarade vidare att han inte kan åka hem mer än en gång under året. Så fast de har 1 månad lov från skolan, får han hållas kvar i England.

Jag sade åt honom att det säkert än en härlig känsla att få träffa familjen när han åker hem i Juni. Han ursäktade sig ett ögonblick eftersom han började gråta. Jag fick då själv svälja en extra gång för att hålla tillbaka. Jag är så fruktansvärt bortskämd när jag under en period på 4 månader får 4 stycken besök. Jag är givetvis överlycklig över att jag har möjlighet att få så många besök, men tycker ändå att världen kan vara orättvis.

Shame on me

Dålig uppdatering. Felåt för det, jag skall skärpa mig. Annars säger ni väl som min pojkvän, att ni slutar läsa den här bloggen när den aldrig uppdateras. Och det vill jag ju definitivt inte.

Jag är väldigt lycklig idag när jag kan konstatera att timmarna framför datorn för att göra en uppsats har lönat sig. Jag är glad. Väldigt glad. One done, one to go.

En lyckad helg.

Helgen som gick får 5 solstrålar av 5 möjliga. Vi hade ju alltså besök mellan onsdag-söndag. På onsdagkväll, före besöket anlänt, gick vi på film festival öppningen i Bradford och såg You will meet a tall dark stranger. Vi fick gå in på röda mattan och bion började med öppningstal.

Efter bion gick vi och satte oss på The Westleigh Hotel Puben nära oss. Jag ville överraska syster med att sitta där när de anlände fast jag sagt att jag skulle gå hem. Det blev ett kärt återseende ska ni veta. Kramkalas och kramkalas.

Jag somnade som alla säkert kan räkna ut med ett stort leende på läpparna efter att ha fått träffa Annalena och Thomas. När jag vaknade nästa morgon var det dags för Liverpool. Vi hoppade på bussen och befann oss 2,5 timme senare i staden där det skulle kollas fotboll. Vi strosade omkring på stan, åt god middag på en italiensk restaurang och avslutade kvällen med att ta en taxi till Anfield Stadium för att höra tiotusentals fan sjunga "You'll Never Walk Alone" . Matchen var inte speciellt händelserik, men Liverpool supportrarna var något extra. Roligt att se. Men nej Timo och Fredda, jag blev inte omvänd. Haha.

Fredagen var det Bradford rundvandring. Vi gick i butiker för att handla billiga träningskläder och åt lunch på ett mysigt café. Quality time? Oh yes.

Fredagen fortsatte med middag i vårt trevliga kök. Lina fixade utsökt Pad Thai och vi njöt. Vi skålade med våra vinfyllda muggar och var allmänt lyckliga över situationen.

Lördagen var ett besök till grannstaden Leeds inprickat. Ett lyckat besök. Planerna om att åka hem till Bradford för att äta middag på någon trevlig resaturang gick åt stöpet och vi hamnade på Mc.Donalds istället. Så kan det också gå. Lina och jag tog istället med oss en morotskaka när vi gick till Annalena och Thomas hotellrum som vi avnjöt med några koppar te. Så engelskt, och så gott. Sen blev det kortspel tills puben stängde.

Söndags morgonen var inte rolig. Jag vaknade och visste att besöket åker hem. Vi åt alla morgonmål hos oss och promenerade sedan till Interchange för att säga hejdå. Inte roligt alls. Men jag får väl tänka att det var härligt att de över huvudtaget kunde komma på besök. Och vi hade ju en dunder lyckad helg, faktist.

Nu väntar jag på nästa besök. Mamma och Lars-Gunnar finns här hos mig om endast två veckor. Den tanken höjer humöret, mycket.

Over and out.

Update again.

* Besöka York

Vi har ätit jacked potato och jag har besökt Liverpool. Efter nästa helg får dock Liverpool ett helt sträck eftersom Lina då också besökt Liverpool. Vi ska ju nämligen på Katy Perry konsert nästa helg, woooop.

Maria, happy St.Patrick's Day!!

Film festival och besök.

Nu skall jag dra på långklänningen och gå på öppningen av Bradford Film Festival. Nå nää, int nu riktigt långklänning, men något fint i alla fall. Vi skall se You Will Meet A Dark Tall Stranger.

Och så skall jag sova en god natt för imorgon får jag kramas med storasyster och hennes kille. Hurra för det.

Efter 63 dagar från varandra skall vi äntligen få återförenas.

Fin.

När jag är som tröttast för att ta mig ner till köket och laga mat säger Lina att hon idag skall stå för maten. Hon lovar meddela när maten är färdig. Jag jublar och är lycklig över att jag har en av de finaste människorna i världen med mig här i Bradford. Inte nog med det, när det har gått en liten stund knackar det på dörren. Jag öppnar och där står finaste Lina med två tallrikar med ris&tonfisk-paprika sås i händerna och en jumppakass på ryggen med bestick och muggar. Jag ville släppa en tår för att hon är så fin. Hon får mig konstant på bra humör. Gotta Love Her.

Behöver jag säga att det var utsökt och att det passade utmärkt tillsammans med ett avsnitt Solsidan?

Min helg.

Jag är för trött för att skriva. Bilderna får tala.

De fyra första fotona är från London, och resten från dagens St. Patrick Parade i Leeds.

Min helg har varit toppen. Som ni själva säkert kan se.

Min mormor.

Har jag sagt att min mormor är finast i världen?

Kram till dig mormor!

Feel good.

Jag har just legat 45 minuter på min härligt gröna heltäckningsmatta och gjort den, om möjligt, ännu fräschare efter ett tungt jumppa program. I'm shaking like a leaf. Jag skall nu hoppa i duschen för att sen äta mumsig skinkfrestelse och efter det dra iväg till puben för torsdags-quiz.

Imorgon bär det av till London igen. Det blir en bra helg det här vetni.

Liverpool.

Igår bokade vi matchbiljetter till Liverpools match nästa torsdag. Syster Annalena och hennes Thomas är här på besök då, och Thomas, som är värsta Liverpool fan, ville givetvis gå på match. Själv är jag inte så förtjust i Liverpool men valde ändå att joina tack vare det trevliga sällskapet.

Jag kan ju allti heja på Brage!

Yesterday.

Gårdagen var en bra dag. Under förmiddagen stod träning och ett snabbt besök till stan på schemat och när klockan närmade sig 16.30 gjorde vi oss färdiga för avfärd mot Leeds. Vår klasskamrat May hade nämligen bjudit oss hem till sig på mat. Pancakeday till ära dukade hon upp med Fajitas och smarriga pancakes till efterrätt. Och te förstås. Eftersom jag inte lyckades komma åt en endaste en fastlagsbulle blev plättarna ett godkänt substitut. Men trots det, skall jag bannemig baka en fastlagsbulle åt mig när jag kommer hem i maj.

Pancake med pressad citron , socker och sirap. Mums.

Fina flickor.

Gårdagens besök hos klasskamraten betyder att vi får stryka ytterligare en sak på vår lista. Nämligen att besöka ett engelskt hem. Det var ett fint och typsikt engelskt. Smalt men med många våningar. Charmigt och mysigt.

From me to you.

Till min sjukling hemma i Finland:

Since when?

Sen när har mitt hår blivit så här långt?

Victor.

Jag saknar min gudson big times. Jag vill krama om honom nu, nu, nu.

A good day.

Vi har idag träffat en av våra lärare från Finland över en lunch på en kinesisk buffet. Det var trevligt att få prata svenska och höra uppdateringar om vad som händer i Åbo. Dessutom fick vi choklad, Fazer Blå Choklad. Vi hade chokladplattan på bordet när vi åt, och mitt i allt kom en flicka fram och ursäktade sig att hon störde, men hon undrade bara om vi är från Finland när hon såg chokladen på bordet. Jovisst svarade vi och gav henne ett stort leende. Hon var själv från Finland men studerar nu på heltid i Bradford. Det var lite kul tyckte vi.

Till kvällsmål fick jag avnjuta äggsmörgås... Och inte vilken äggsmörgås som helst, utan ägg på det saknade rågbrödet. Linas föräldrar försåg henne med 3 paket rågbröd när de kom på besök och hon är givetvis så oerhört snäll att hon även låter mig njuta av det. Kunde inte ha blivit ett bättre kvällsmål. Som jag saknat rågbröd alltså!

Vädret har idag igen varit vackert, vårigt och fint. Skönt.

Idag har vi varit här i 49 dagar. Imorgon 50. 50 dagar. Tiden bara flyger iväg.

Saknar.

Det är tråkigt att ha endast min tandborste på hyllan.