Helgen som gått.

Denna dag har varit obehaglig och underbar. Började med lätt illamående idag morse 06.30 och jag ville bara att klockan sku bli 10.00. För stunden kändes det som att somna om var en omöjlighet. Jag var avis på den underbara varelse som låg vid min sida och nu som då gav ifrån sig söta små ljud som var ett bevis på att han sov. Jag lyckades dock somna om tillslut efter några försök att få upp gårdagens vätskeintag. Krabbisen var som bortblåst när jag vaknade pånytt, steg upp, kokade gröt åt Jussi och återvände sedan till sängs för att sova ytterligare några timmar. Härligt med söndagar då man får sova.

Kl.13.00 befann jag mig på flyet för att där skåda en match som gjorde mig otroligt stolt över 96:ornas flickor. Vi tvålade till motståndarna totalt med resultatet 7-1. Härligt spel. Styrde kosan mot Österbyplanen direkt efter matchen där vi hade träning med damerna. Efter den träningen blev det full fart mot Högstadiet där 00-01:ornas flickor skulle tränas. Gud vilka juveler, så oootroligt söta ungar. Hastit hem efter det för att göra mig färdig för Ettans match. Min stjärna till pojkvän nätade 2 ggr och jag kan ju inte bara vara annat än stolt. Kände mig lite extra hedrad när han visade "Pato-målschesten" åt mig, dvs, ett hjärta efter första målet. Små saker kan göra en så lycklig. Timo får applåder utav mig för att han kämpade som en dåre. Hääärligt.
Mindre roligt var det för Ville som fick åka iväg till sjukhuset med brutet ben. Uschamej. Det senare nämnda hör till dagens obehagliga händelser, likaså dödskrocken i Horsbäck, samt alla de andra olyckor som uttryckningsfordonen idag ryckt ut till. Det har tjutit hela dagen tycker jag :(

Helgen har i övrigt varit skön och rolig. Fredagen var chillidill med Johan och lördagen bestod av jobb och sedan match i Esbo. Skönt med oavgjort, 2-2, samt 1 poäng. Senare bar det av till tvillingarnas 3-års kalas och sedan till Sundbloms för att fira Vickis 20:onde födelsedag. God mat och gott sällskap gjorde kvällen perfekt. Ettan besöktes också där fiilisen var bra och roligt med så mycket folk. Skönast var dock att komma hem och lägga sig på prinsen axel.

Nu är jag trött, har kollat på hockey med Johan. Bra match. Helt rätt lag i finalen. Grattis Ryssland.

Natinati..

Kommentarer
Postat av: johan

Ja måst nog säga att EIF kan vara stolta över att ha en som lägger ner så mycke tid på fotisen som du gör! jag lyfter på hatten. :)

2008-05-18 @ 22:41:05
Postat av: syster.

måste faktiskt hålla med johan i det där med fotbollen. flyger och far hela tiden:)

vi ses snart! Puss lillis.

2008-05-19 @ 09:15:59
Postat av: malin

varför ha du opererats?:( Hoppas allting är bra me dig, kram!

2008-05-19 @ 13:14:44
URL: http://malinsss.blogg.se
Postat av: ääli

skönt med 2-2!?=P fan vi borde ha vunnit!!!

2008-05-19 @ 18:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0