Midsommar måsen

Fick mig just ett gott skratt här i min ensamhet när jag tittade på gamla bilder från midsommaren. Johan och jag hörde en story om ett par fiskare som skulle jävlas med måsarna när de tog deras fisk. Det band fast två löjor i varsin ända på en fiskelina och slängde ut den i vattnet. Givetvis ville vi ju också prova och gjorde alltså samma sak. Men istället för att två måsar skulle komma och ta varsin fisk tog den ena måsen båda fiskarna vilket resulterade till att den feta måsen flög omkring med en öggla hängande ur käften. Det hela blev ännu roligare när vi följande dag såg måsen igen och ögglan var fortfarande kvar. Johan tyckte inte det var nog med det utan dränkte även bullalängd i Rekordelig cider och slängde det till, ja gissa vem, just de, måsen med ögglan. Ack vilka midsommar minnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0