Året 2010.

Jag känner att en tillbakablick av året 2010 är ett perfekt slut på denna vändag.

Januari


Vi hade en superrolig kväll i Åbo förrän Jannica flyttade till England följande månad. Kvällen började med god mat och filmfeelis, men slutade på Fortes dansgolv. Där emellan hann vi stryka soffan och skrapa borden. Bara för att få bort allt stearin som lyckats fastna.....


Vi åkte på fotbollsturnering till Åland och hann spela många "Ärtsoppa" i vår mysiga stuga.


Jag var tillsammans med en hög härliga människor på Jannicas avskedsfest i Hangö. En lyckad fest men med ett jobbigt hejdå.

Februari


Hade en super kväll med dessa brudar på the one and only Ettan.


Upplevde mitt livs första Fastlaskiainen på studerandevis. Alltså med Minttukakao i ryggsäcken tittandes på pulkaåkning.


Jag gick på en trevlig inflyttningsfest. Värdparet var hon till vänster på bilden och Linda.

Mars


Jag tog ett sista farväl av fina farmor genom en vacker begravning följt av en skön kväll med kusinerna.


Jag firade Paulas efterlängtade 18:nde födelsedag.

April


Jag var på en härlig praktik på ett daghem i Åbo.




Jag var på en trevlig karaokekväll med dam- och herrlaget på Grillen.


Jag firade vappen på Ettan.

Maj


Blåsiga första maj firades i Stallörsparken.


Åkte till huvudstaden och såg på PlayMe och åt och drack gott i fint sällskap och vackert väder.


Jag gick på ESC futsal supé och var en stolt flickvän till 'Årets Poängkung'.




Ordnade överraskningsfest för en av de finaste vännerna på 20-årsdagen.


Bjöd min fina vän på en "Grattis-till-den-färdiga-farmaceuten" cider.

Juni


Jag åkte till Närpes för att fira kusinens student.


Jag var på en minst sagt rolig bastukväll med de andra tjejerna från fotbollslaget.


Firade Jannicas försenade födelsedag med middag på Santa Fé när hon var på besök i Finland.


Jag gick på ett regnigt Popkalas.


Jag cyklade 36 km till och från jobbet i Karis.


Midsommaren firades på stugan med bästa möjliga tänkbara sällskap.

Juli




Jag fyllde år och ordnade kalas och bjöd på jordgubbstårta.




Laddade tillsammans med Boni inför match med qualtiytime på stugan.


Njöt av sommaren i Ekenäs.


Jag spenderade en av de härligaste kvällarna tillsammans med två av mina favoriter på Bonis stuga.






Hade sommarfest på gården.




Gick på killens släktträff och hängde med härliga Löfare.

Augusti


Jag åkte ner till Hangö för att äta sushi med mina team-mates.


Jag serverade på en 65-års fest och hade turen att få posera med födelsedagsbarnet, Benny Törnroos och Muminpappan.




Jag gick på ett snyggt pars bröllop med min snygga kille.




Jag besökte Stockholm med Jannica. En härlig resa på alla sätt och vis.


Ordnade surprise party för finaste Alexandra.


Åkte iväg till Salo för att hälsa på Mini-Estlander.

September


Jag flyttade tillbaka till Åbo och gick på ölprovning.


Fick mormor på besök till Ekenäs och firade hennes 85-årsdag.


Jag besökte den årliga höstmarknaden i Ekenäs. Jag åkte karusell och åt karamell.

Oktober


Jag fick ett nytt korsband och var bitter över att jag i och med det hamnade sälja min Lady Gaga biljett. Dessutom började en lång period utan fotboll.




Jag gick på trevlig EIF gala samt superb efterfest.


Bakade en kaka och stack på bastukväll.

November


Var på ytterligare en härlig dagispraktik innehållande maskerad.




Sjöng en trudelutt på Victors dop och blev även officiellt gudmor.

December


Åkte en sväng till Åland för att kolla 96:ornas flickor lira boll.


Hade turen att få gå på en utsökt julmiddag made by Lina och Karolina.


Firade att bästisen blivit färdig närvårdare.


Jag njöt av julen hemma i Ekenäs med det finaste sällskapet.


Hade en rolig juldag på Ettan tillsammans med "shakki".


Jag firade in det nya året i huvudstaden med pojkvännen. Det nya året skulle inte ha kunnat få en bättre start. Love him.

Jag vet att 2011 kommer bli minst lika bra som 2010.

Kommentarer
Postat av: syster

jag vill också ha en massa fina bilder. måste se till att jag börjar bära med mig kameran vart jag än far:)



2011-02-15 @ 14:36:33
Postat av: BFF<3

Jätte fint Ann-Sofie :) du har faktiskt bildbevis på allt :) superbra

2010 var ett bra år <3



<3

2011-02-15 @ 17:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0