Curry beginner.

Under gårdagskvällen styrde vi kosan mot restaurganen International. Där träffade vi andra utbytesstuderanden via programmet Erasmus. Även lärare och andra personer som är inblandade i samband med utbyte fanns på plats. En bra möjlighet att lära känna nya människor. Kvällen var lyckad och medan jag pratade om allt och inget, ritade Finland på en servett och förklarade hur mycket jag saknar mörkt bröd slälvade jag i mig Curry för första gången. Det är alltså en rätt som man äter med händerna. Man lägger upp bl.a. köttblanding, kycklingblanding och ris på sin tallrik som man sedan med hjälp av tunnbröd och naanbröd äter upp. Man liksom drar brödet längs tallriken. Det var mycket mumsigt!



Efter middagen gick vi på bio, vår onsdagstradition. Den här gången såg vi "Never let me go". Nu bär det snart av till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0