Bortskämd

Idag fick jag mig en riktig tankeställare. Vi pratade med en kille från Botswana, som studerar i Reading. Vi pratade om vad flyg kostar till Finland, och vi förklarade att man kan få tur och retur för 80€ om man flyger med till exempel EasyJet. I samma veva berättade han vad han betalar för att åka hem. När han nämnde 1000 pund för en biljett höll jag på att falla från stolen. Han förklarade vidare att han inte kan åka hem mer än en gång under året. Så fast de har 1 månad lov från skolan, får han hållas kvar i England.

Jag sade åt honom att det säkert än en härlig känsla att få träffa familjen när han åker hem i Juni. Han ursäktade sig ett ögonblick eftersom han började gråta. Jag fick då själv svälja en extra gång för att hålla tillbaka. Jag är så fruktansvärt bortskämd när jag under en period på 4 månader får 4 stycken besök. Jag är givetvis överlycklig över att jag har möjlighet att få så många besök, men tycker ändå att världen kan vara orättvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0