Det här med Lucia.

Om det är någon som har missat när Luciainsamlingen tar slut så skall jag informera att sista dagen är idag. Med risk för att verka tjatig vill jag givetvis puscha på lite extra för att ni skall rösta och delta i insamlingen. Gör det här. Imorgon kommer beskedet om vem som skall bära ljuskronan som Finlands Lucia 2011. Imorgon är den långa väntan äntligen över. Det kan gå på två sätt för mig. Antingen blir jag Lucia, eller så blir jag inte. Enkelt, men så sjukt nervöst. Det har varit konstigt att se hur allting mera eller mindre enbart handlat om Lucia den senaste månaden, vilket är helt förståeligt. Men jag trodde nog inte att jag skulle fundera så här mycket på det, att det är det sista jag tänker på innan jag somnar, och det första som kommer i mina tankar när jag vaknar. Jag tänker givetvis så mycket på det eftersom jag så jätte gärna skulle vilja att det går vägen. Men som jag tidigare nämnde, chansen är inte så väldigt stor. Vi är trots allt ändå 10 stycken fina flickor som kan bli.

Vad jag försöker säga så där mellan raderna är att jag är så otroligt glad för allas engagemang i hela Lucia grejen. Fina blogg inlägg från er på era bloggar, länkar på facebook och alla fina kommentarer. Känns skönt att veta att det finns någon där ute som tror på just mig. Det gör mig glad och varm om hjärtat. Tack!





Redan som liten ville jag vara Lucia, och min största idol var (och är fortfarande) storasyster Annalena.

Kommentarer
Postat av: HannaH

Alldeles alldeles underbart!

2011-11-24 @ 09:45:37
URL: http://blogg.amelia.se/modehannah
Postat av: johanna

Videon är bara föööör härlig!

2011-11-24 @ 11:17:18
URL: http://joije.papper.fi
Postat av: Syster

Tänka sig, och du är min:)

2011-11-24 @ 11:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0