Today was a good one.

Praktiken är fortfarande lika bra och jag trivs fortfarande lika bra, om int också ännu bättre. När jag kom hem mötte en glad mamma mig och erbjöd mig plättar. Mammas små plättar är bäst i världen. Jag åt och jag åt och jag åt och jag åt. Sen åt jag lite till.

En bit in på kvällssidan fick vi besök. Två härliga österbottningar kom in genom dörrhåle. Orsaken till varför de kom var väl inte den trevligaste (lagkamratens sjuka vrist som var i behov av vriststöd) men att de sedan stannade för en pratstund var desto trevligare. När de susade iväg på cykeln, ena trampandes i sjujävla fart och den andra på pakethållaren konstaterade både mamma och jag vilka härliga människor vi just hade haft hos oss. Mamma började längta hem till sitt österbotten och jag efter släkten där.

En bra dag alltså.


tummen upp för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0